0

Sepetinizde ürün bulunmuyor.

BİZE ULAŞIN

+90 380 5149071

Lastik Basıncı Nedir? Aracımın Lastik Basıncı Kaç Olmalı?

Otomobiller birçok kişinin kullandığı ulaşım araçlarıdır. Otomobillerin çalışma prensibinden basit bir şekilde bahsedecek olursak; Yakıt motora ulaşır. Motorun yanma odasında gerçekleşen yanma sonucunda pistonlar çalışmaya başlar. Hareket oluşur. Bu hareket aktarma organları vasıtasıyla tekerlere iletilir. Tekerleklerden yola aktarılmasını sağlayan parçalar ise lastiklerdir. Lastikler kauçuk yapıdadır. İçerisinde ise şişmesini sağlayan hava vardır. Lastiklerin içerisinde bulunan havanın basıncı oldukça önemlidir. Aracın yol tutuşunu, sürüş güvenliğini ve yakıt tüketimini doğrudan etkileyen lastik basıncı hakkında detaylar yazımızın devamında yer alacak. Lastik Basıncı Nedir? Aracımın Lastik Basıncı Kaç Olmalı?

Lastik Basıncı Nedir? 

Lastikler aracın gücünün yola aktarıldığı bölümdür. Aracın optimum düzeyde kullanılabilmesi için lastik basınç değerlerinin doğru olması gerekir. Basıncı doğru olmayan lastiklerde fren mesafesi uzar. Konfor olması gerektiği gibi olmaz. Aracın yakıt tüketimi artar. Lastik basıncı basit bir şekilde aracın lastikleri içerisinde bulunan havanın basıncıdır.

Aracımın Lastik Basıncı Kaç Olmalı ?

lastik basıncı nedirlastik basıncı nedir

Otomobil lastiklerinin boyutlarına göre sabit bir basınçta bulunması gerekir. Araçların lastik ebatlarına göre ideal lastik basınç tablosu bulunmaktadır. Bu tabloda aracın taşıdığı yüke göre sahip olması gereken lastik basınç değerleri bulunmaktadır. Bu değerlere bakarak aracınızın lastik basınçlarını ayarlamanız gerekir. Bu sayede;

  • Optimum fren performansına sahip olursunuz
  • İdeal yakıt tüketimine sahip olusunuz
  • Maksimum konfor ile aracınızı kullanabilirsiniz.
  • Lastiklerinizin ömrü uzun olur.

Lastik hava basınç tablosundan veya aracınızın  etiketlerinden sahip olması gereken lastik hava basıncını öğrendiniz. En yakın lastikçi veya benzinlikte aracınızın lastik hava basınçlarını ayarlamalısınız. Düşük basınçla kullanılan lastiklerin kısa sürede aşınır. Ömrü kolayca azalır.

Aracınızın lastik basınçlarını ayarladınız. Ancak bu iş bitmedi ayda bir tüm lastikleri kontrol etmeniz gerekir. Lastik ve jantlarınız sağlam olsa bile ayda ortalama 2-3 psi azalır. Bu sebeple ayda bir kontrol edip gerekli havayı basmak gerekir. Basınç kaybı çok fazlaysa en yakın lastikçiye gidip sorunu öğrenmelisiniz.
Aracın lastikleri üzerinde bulunan basınç değeri lastiğin kaldırabileceği maksimum değerdir. İdeal basınç değeri lastikte yazmaz. İdeal basınç değeri araçtan araca değişmektedir.
Lastik basınçlarını yola çıkmadan önce kontrol etmelisiniz. Aksi halde sıcak lastik yanıltıcı sonuçlar verebilir.
1 Bar Kaç Psi

Bazı benzinliklerde bar şeklinde ifade edilen basınç değeri araç sahiplerinin kafasını karıştırabiliyor. 1 bar’ın yaklaşık değeri 14.5 psi olarak bilinmektedir. Aracınızın ideal lastik basıncı bar birimi ile yazılmışsa 14.5 değeri ile çarpılarak psi değeri bulunabilir.

 

Lastik Hava Basıncı Fazla Olursa Ne Olur?

Kış mevsiminde kar tipi lastiklerin basınçlarının biraz fazla olması edilen tavsiyeler arasındadır. Lastikteki basınç fazla olduğunda yer ile temas azalır. Sürtünmenin az olduğu noktalarda daha iyi bir yol tutuş performansı sağlanır. Lastik basıncı olması gerekenden daha fazla olduğunda;

  • Zorlu kış koşulları gibi durumlarda kar lastiklerinin yol tutuşu artar.
  • Lastiğin yer ile teması azaldığından sürtünme azalır. Bu durum da yakıt tüketim değerinin azalmasına neden olur.
  • Aracın lastikleri sertleşeceğinden yoldaki kusurlar daha fazla hissedilir olacak. Bu durum konforun azalmasına neden olur.
  • Bozuk yollarda lastiğin yarılma ihtimali artar.
  • Uzun süre kullanımda olmayacak araçların lastik basınçları yükseltilmelidir.

Lastik Hava Basıncı Düşük Olursa Ne Olur?

Lastik hava basıncının düşük olmasının da otomobile birçok etkisi vardır. Bunları sıralayacak olursak;

  • Aracın ilk hareketi zorlaşır.
  • Lastiğin yola teması artar bu durum yakıt tüketiminin artmasına ve direksiyon sertleşmesine neden olur.
  • Araç lastik basıncı düşük olduğunda lastikler yumuşar. yoldaki bozuklukları absorbe eder. Konfor artar.
  • Lastik basınçlarının düşük olması sebebiyle araç lastiklerinin yanaklarına binen yük artar. Bu durumda ise lastiklerin yanaklarında çatlama ve yarılmalar görülebilir.

Aracınızın lastik basınçlarını fabrika değerlerine uygun olarak ayarlamak gerekir.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir